Працівники поліції та представники ТЦК і СП примусово знімають водіїв із транспортних засобів під час міжнародних перевезень. А машини з товаром залишаються без нагляду. Про це заявили в Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП).
Як розповіли в Асоціації, водії, які здійснюють міжнародні рейси, маючи всі необхідні документи, включно з військово-обліковими, продовжують стикатися з примусовим зняттям з маршруту. Вони офіційно перетинають кордон і відповідають за вантаж відповідно до міжнародних норм і законодавства України.
Підприємства, які їх наймають, діють легально, мають ліцензії, сплачують податки та виконують контрактні зобов'язання згідно з чинними правилами.
Попри це, представники поліції разом із працівниками ТЦК та СП зупиняють таких водіїв, змушуючи їх покинути транспортний засіб або навіть застосовуючи силу. Далі слідують відправлення до територіального центру комплектування, медичний огляд, а вже наступного дня водій отримує статус військовослужбовця та вирушає на навчання.
Унаслідок вантажівка, що містить товар вартістю сотні тисяч гривень, залишається покинутою, а умови контракту не виконуються. Відповідальність за збереження вантажу й дотримання термінів доставки ніхто не несе.
Існує й інший сценарій: водій повертається в Україну після завершення рейсу, а під час спроби перетину кордону дізнається, що його оголошено в розшук. У підсумку він також опиняється на полігоні, а завантажений транспортний засіб стоїть на пункті пропуску, що призводить до порушення логістичних ланцюгів і залишення замовників без товару.
Зазначається, що такі дії унеможливлюють виконання норм Митного кодексу України, зокрема, обов'язку міжнародного перевізника доставити товар, що перебуває під митним контролем, до місця призначення у встановлені строки - 10 діб (ст. 95 МКУ) або 5 діб у межах однієї митниці.
"Виникає резонне питання: чи є нагальна потреба направляти водія, який проїхав сотні кілометрів, на проходження ВЛК, наприклад, у Кременці (Хмельницької області), де його зупинили представники ТЦК, чи все ж таки варто дати йому можливість закінчити рейс і пройти ВЛК за місцем постійної реєстрації чи працевлаштування?" - додали в АсМАП.
Раніше ми писали, що 12 березня Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроєкт №12442, який запроваджує кримінальну відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, вчинені керівниками ТЦК, головами та членами ВЛК.