Трамп замовив винищувач нового покоління і дав йому назву: деталі

Акції Boeing зросли на 6,2% після оголошення про контракт, тоді як акції Lockheed Martin знизилися на 5,8%.
Berend Verheijen / unsplash.com
Berend Verheijen / unsplash.com

Компанія Boeing отримала контракт на розробку і створення винищувача-невидимки нового шостого покоління для США, обійшовши в конкурсі корпорацію Lockheed Martin. Ця багатомільярдна програма спрямована на посилення бойової готовності США до потенційного конфлікту з Китаєм.

Про це повідомляє Bloomberg.

Читайте також:

Зазначається, що виграний Boeing контракт завершує більш ніж дворічну конкуренцію з Lockheed Martin за право брати участь у повномасштабній розробці пілотованого винищувача Next Generation Air Dominance (NGAD). Новий літак, який замінить F-22 Raptor, працюватиме у зв'язці з безпілотними апаратами, що розробляються в рамках окремої програми.

"Шосте покоління винищувачів, вартість якого оцінюється в сотні мільярдів доларів, "гарантує, що США збережуть лідерство в повітрі", - заявив президент Дональд Трамп під час презентації в Білому домі. Трамп, який є 47-м президентом країни, з посмішкою зазначив, що літак отримає назву F-47", - повідомляє видання.

Також на презентації в Овальному кабінеті було представлено художнє зображення винищувача - літак із загостреним носом, затемненою кабіною і американським прапором. Хвостова частина була прихована тінню, що свідчить про незавершеність розробки.

Незважаючи на обмежені відомості про проєкт, бюджетні документи, опубліковані раніше, показують, що ВПС США планують вкласти до 20 мільярдів доларів у дослідження і розробку NGAD до 2029 року. Очікується, що загальна вартість програми значно перевищить цю суму, з огляду на те, що винищувач п'ятого покоління Lockheed F-35 обійдеться платникам податків майже у 2 трильйони доларів за весь період експлуатації.

"F-47 стане найсучаснішим, найпотужнішим і найсмертоноснішим літаком з усіх коли-небудь створених", - наголосив Трамп. США також мають намір продавати винищувач деяким союзникам, хоча, за словами президента, у "спрощеній версії" - зазначає видання.

При цьому акції Boeing зросли на 6,2% після оголошення про контракт, тоді як акції Lockheed Martin знизилися на 5,8%.

Також повідомляється, що одним із ключових завдань під час розроблення F-47 є адаптація до передових систем ППО і радіоелектронної боротьби Китаю, які значно покращилися з моменту надходження F-22 на озброєння 2005 року. Китай також активно працює над власним винищувачем шостого покоління, зображення якого нещодавно з'явилися в мережі.

Згідно зі звітом Дослідницької служби Конгресу США, F-22 може зазнавати труднощів в умовах можливого конфлікту в Тихоокеанському регіоні через обмеження щодо дальності польоту і корисного навантаження. Тому особливу увагу при створенні F-47 приділяють збільшенню радіусу дії.

Проєкт також є інвестицією в майбутнє пілотованої авіації США, незважаючи на скептицизм деяких радників Трампа, включно з Ілоном Маском, який раніше ставив під сумнів необхідність пілотованих винищувачів в епоху розвитку безпілотних технологій.

Як пише видання, для Boeing перемога в конкурсі NGAD є значним успіхом після програшу програмі F-35 у 2001 році. За останні роки оборонний сектор компанії зіткнувся з багатомільярдними перевитратами на фіксовані контракти, включно з розробкою заправника KC-46 і нового президентського літака Air Force One.

Деталі контракту залишаються засекреченими, однак, за словами представника ВПС, угода переводить програму в стадію повномасштабного проєктування і розробки, після чого почнеться виробництво невеликої кількості літаків для тестування. На відміну від фіксованих контрактів, перевитрати за цим проектом будуть компенсовані урядом.

"Планується, що F-47 надійде на озброєння у 2030-х роках. На відміну від F-22, який був розроблений до масового впровадження безпілотників, новий винищувач адаптований до сучасних викликів і працюватиме спільно з безпілотними системами", - йдеться в повідомленні.

Крім того ця перемога зміцнює позиції Boeing як провідного розробника військових винищувачів і створює перспективи для його виробничого центру в Сент-Луїсі. Компанія завершує випуск F/A-18 Super Hornet, залишаючи F-15 - літак з півстолітньою історією - як основну модель до появи F-47.

Раніше ми писали про те, що українські військові-винахідники зможуть отримати винагороду за свої розробки.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK