Згідно з думкою опитаних музикантів і продюсерів, у 2025 році двома найбільшими музичними лейблами є pomitni (раніше відомий як Mozgi Entertainment, співпрацює з Dorofeeva, Otoy, Nikow, Nazva) і ENKO music (працює з Kola, Yaktak, alyona alyona, MamaRika). Також серед значущих учасників ринку виділяють Kontrabass promo, який просуває таких виконавців, як "Пиріг і батіг", The Unsleeping і Shmiska. Ці лейбли існують не більше п'яти років, і їхні артисти виконують пісні виключно українською мовою.
Про це пише "Економічна правда", аналізуючи ситуацію на ринку українського шоу-бізнесу.
Зазначається, що, за даними спільноти NUAM, у 2025 році серед п'яти найпопулярніших артистів немає російськомовних виконавців. Україномовна музика стала кращою для слухачів. Згідно зі статистикою NUAM, підготовленою для компанії pomitni, частка російських виконавців в українських музичних чартах знизилася до 25-30%, тоді як 2022 року цей показник становив 74%. Водночас частка українських виконавців досягла 38%.
Повідомляється, що точні обсяги музичного ринку в Україні оцінити важко через відсутність актуальних досліджень. Однак, як стало відомо виданню, виручка pomitni за 2024 рік становила 60 млн грн. У ENKO music не стали розкривати фінансові показники, але за інформацією Forbes Ukraine, у 2022 році їхній дохід становив 35,3 млн грн.
Водночас основні джерела прибутку музичних лейблів включають роялті зі стримінгових сервісів, як-от Spotify, Apple Music і YouTube Music (за авторським і суміжним правом), гонорари за концерти і корпоративні заходи, а також рекламні контракти. За останні п'ять років доходи від стримінгу демонструють стійке зростання, і для ENKO music у 2025 році вони стали ключовим джерелом прибутку. Водночас ще 2020 року цей сегмент не входив до трійки основних дохідних напрямів.
Крім того, доходи від концертів продовжують знижуватися. Спочатку на це вплинула пандемія, а потім повномасштабна війна. У 2020 році концертна діяльність становила 69% від загального доходу музикантів. Проте, за словами експертів, на сьогоднішній день важко визначити єдине домінуюче джерело прибутку.
Також повідомляється, що українські лейбли прогнозують подальше зростання попиту на україномовний контент і виконавців.
Як зазначає засновниця pomitni Ірина Горова, закордонні артисти майже не виступають в Україні, тож інтерес до української музики збільшується. Тож можна очікувати, що молоді виконавці та гурти зможуть стабільно заповнювати концертні майданчики на тисячі осіб.
Крім того продюсерка виокремила кілька напрямків, куди рухатиметься український музичний ринок, а саме:
- артисти зосередяться на релізах окремих пісень, а не альбомів;
- зростатиме роль соцмереж у просуванні артиста;
- сцена буде більш відкритою для експериментів (колаборації різних жанрів і артистів);
- повернеться інтерес до української музики 2000-х і 2010-х років;
- орієнтація - на європейський та американський ринки.
Раніше ми писали про те, що граничний ліміт витрат на послуги зі створення телеверсії фіналу Нацвідбору на "Євробачення-2025" становив 10 млн 500 тис. гривень, включно з усіма податками та зборами.