Після арешту Ігоря Коломойського і переходу "Укрнафти" і Кременчуцького НПЗ під державне управління, паливний бізнес, що раніше належав олігарху, почав стрімко втрачати позиції. Кількість автозаправних станцій, що входили в його мережу, скоротилася з 1 650 до 660. У результаті націоналізації компанія "Укрнафта", яка тепер контролюється державою, повернула собі 537 об'єктів. Ще 245 АЗС опинилися в заставі у націоналізованого Приватбанку і є предметом судових розглядів між банком і структурами, пов'язаними з Коломойським. На цьому тлі бізнес-партнер Коломойського Михайло Кіперман останніми місяцями активно зустрічається з підприємцями, вивчаючи можливості продажу залишків нафтового бізнесу.
Про це пише "Економічна правда", повідомляють Dengi.ua.
Так, за даними джерел видання, найбільший інтерес до активів проявляє власник мережі UPG Володимир Петренко, який розглядає придбання близько 400 заправок під брендами "ANP/Авіас". Як перший крок сторони домовилися про оренду близько 30 станцій у Києві та області.
Водночас повідомляється, що в жовтні 2024 року з молотка пішли деякі АЗС, які придбала фірма "Макс енерго ресурс". Однак новому власнику так і не вдалося отримати схвалення Антимонопольного комітету України на концентрацію активів, що вплинуло на можливість повноцінного розпорядження заправками.
За інформацією ЕП, Кіперман розглядає реалізацію 400-420 АЗС, при цьому близько 200 об'єктів він має намір залишити у власності групи "Приват".
"Ці 400-420 АЗС у перспективі може забрати Петренко, але він не готовий їх викупити відразу, а розглядає варіант оренди з опціоном на право викупу. Почати планують з 34 АЗС у Києві та області, тому що в столичному регіоні розташовані найбільш ліквідні об'єкти, які дають понад 20% продажів. Хочуть протестувати, чи вийде щось із цього, а далі приймати рішення", - розповіло джерело.
Він додав, що документи на перші 34 станції вже подано в АМКУ. При цьому всі планують орендувати поетапно. "На перші 34 АЗС подали документи в АМКУ. Кажуть, що отримали відмову, тому стежимо, що з цього вийде", - зазначив співрозмовник ЕП.
При цьому експерти, опитані виданням, кажуть, що визначити середню ціну складно через відмінності між об'єктами.
"Усе залежить від розташування, розміру і стану комплексу. Якщо говорити про оренду, то залежно від АЗС це може коштувати від 2-3 тисяч доларів на місяць до 10 тисяч доларів. Дуже хороша станція на кшталт ОККО або WOG може досягати 20-25 тисяч доларів", - пояснив представник великого роздрібного гравця.
Аналогічні параметри впливають і на вартість продажу: прості об'єкти оцінюються в 100-300 тис. доларів, тоді як заправки в столиці можуть коштувати 1-1,2 млн доларів. Ребрендинг також обходиться в широкому діапазоні: від 100-200 тис. доларів за бюджетну реконструкцію до 1-1,2 млн - за будівництво нової станції з нуля.
Також наголошується, чи буде угода між групою "Приват" і UPG доведена до кінця, особливо на тлі відмови АМКУ, поки ніхто не береться передбачити.
"Зі стовідсотковою впевненістю в нашій країні ніхто нічого не зможе гарантувати, але ця угода суперактивно обговорюється. Щось може і змінитися. З одного боку, UPG може 'дати задню' через відмову АМКУ, а з іншого - Кіперман у подібних переговорах навіть менш передбачувана особистість, ніж його старший партнер Коломойський", - резюмує джерело видання.
Нагадаємо, раніше Dengi.ua повідомляли, що співзасновник групи "Приват" Олексій Мартинов звинуватив своїх колишніх партнерів Ігоря Коломойського і Геннадія Боголюбова у відмиванні 5 млрд грн через благодійний фонд.