Партнер Коломойського хоче продати заправки: хто і за скільки може купити

Нафтова імперія олігарха почала розсипатися після його арешту і націоналізації "Укрнафти" та її мереж АЗС.
ілюстративне фото
ілюстративне фото

Після арешту Ігоря Коломойського і переходу "Укрнафти" і Кременчуцького НПЗ під державне управління, паливний бізнес, що раніше належав олігарху, почав стрімко втрачати позиції. Кількість автозаправних станцій, що входили в його мережу, скоротилася з 1 650 до 660. У результаті націоналізації компанія "Укрнафта", яка тепер контролюється державою, повернула собі 537 об'єктів. Ще 245 АЗС опинилися в заставі у націоналізованого Приватбанку і є предметом судових розглядів між банком і структурами, пов'язаними з Коломойським. На цьому тлі бізнес-партнер Коломойського Михайло Кіперман останніми місяцями активно зустрічається з підприємцями, вивчаючи можливості продажу залишків нафтового бізнесу.

Про це пише "Економічна правда", повідомляють Dengi.ua.

Читайте також:

Так, за даними джерел видання, найбільший інтерес до активів проявляє власник мережі UPG Володимир Петренко, який розглядає придбання близько 400 заправок під брендами "ANP/Авіас". Як перший крок сторони домовилися про оренду близько 30 станцій у Києві та області.

Водночас повідомляється, що в жовтні 2024 року з молотка пішли деякі АЗС, які придбала фірма "Макс енерго ресурс". Однак новому власнику так і не вдалося отримати схвалення Антимонопольного комітету України на концентрацію активів, що вплинуло на можливість повноцінного розпорядження заправками.

За інформацією ЕП, Кіперман розглядає реалізацію 400-420 АЗС, при цьому близько 200 об'єктів він має намір залишити у власності групи "Приват".

"Ці 400-420 АЗС у перспективі може забрати Петренко, але він не готовий їх викупити відразу, а розглядає варіант оренди з опціоном на право викупу. Почати планують з 34 АЗС у Києві та області, тому що в столичному регіоні розташовані найбільш ліквідні об'єкти, які дають понад 20% продажів. Хочуть протестувати, чи вийде щось із цього, а далі приймати рішення", - розповіло джерело.

Він додав, що документи на перші 34 станції вже подано в АМКУ. При цьому всі планують орендувати поетапно. "На перші 34 АЗС подали документи в АМКУ. Кажуть, що отримали відмову, тому стежимо, що з цього вийде", - зазначив співрозмовник ЕП.

При цьому експерти, опитані виданням, кажуть, що визначити середню ціну складно через відмінності між об'єктами.

"Усе залежить від розташування, розміру і стану комплексу. Якщо говорити про оренду, то залежно від АЗС це може коштувати від 2-3 тисяч доларів на місяць до 10 тисяч доларів. Дуже хороша станція на кшталт ОККО або WOG може досягати 20-25 тисяч доларів", - пояснив представник великого роздрібного гравця.

Аналогічні параметри впливають і на вартість продажу: прості об'єкти оцінюються в 100-300 тис. доларів, тоді як заправки в столиці можуть коштувати 1-1,2 млн доларів. Ребрендинг також обходиться в широкому діапазоні: від 100-200 тис. доларів за бюджетну реконструкцію до 1-1,2 млн - за будівництво нової станції з нуля.

Також наголошується, чи буде угода між групою "Приват" і UPG доведена до кінця, особливо на тлі відмови АМКУ, поки ніхто не береться передбачити.

"Зі стовідсотковою впевненістю в нашій країні ніхто нічого не зможе гарантувати, але ця угода суперактивно обговорюється. Щось може і змінитися. З одного боку, UPG може 'дати задню' через відмову АМКУ, а з іншого - Кіперман у подібних переговорах навіть менш передбачувана особистість, ніж його старший партнер Коломойський", - резюмує джерело видання.

Нагадаємо, раніше Dengi.ua повідомляли, що співзасновник групи "Приват" Олексій Мартинов звинуватив своїх колишніх партнерів Ігоря Коломойського і Геннадія Боголюбова у відмиванні 5 млрд грн через благодійний фонд.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK