КП "Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд м. Києва" КМДА 10 грудня за результатами тендеру замовило Консорціуму "Мостадор Груп" будівництво першої черги дороги до аеропорту "Київ" за 1,47 млрд грн.
Про це пишуть "Наші гроші".
Зазначається, що йдеться про під'їзну автомобільну дорогу від проспекту Валерія Лобановського (біля примикання вулиці Володимира Брожка) до міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни) у Солом'янському районі Києва. Перша черга – це 2,8 км дороги із двома смугами в одному напрямку. смуга безпеки, велосипедна смуга, місцеві проїзди, тротуари, очисні споруди, надземний пішохідний перехід завдовжки 27 м, світлофорний об'єкт, підпірні стінки тощо.
Повідомляється, що роботи з першої черги мають виконати до липня 2026 року. Цього року фінансування незначне, на 2025 рік – 1,16 млрд грн., а на 2026 рік – 316 млн грн.
Як з'ясували журналісти, ціни на деякі матеріали виявилися вищими за ринок. Так, за кошторисом бутовий камінь М100-300 на суму 73,47 млн грн коштує 640 грн/т. Фірма Bosch Technology пропонує його по 450 грн. А бортове каміння з осадових гірських порід марки 1ГП врахували за 1650 грн/м. Компанія «Гранекс» продає бордюри 1ГП за 750-1500 грн/пог. м, «Будгран» – по 775-875 грн/пог. м, а "Граніт мармур" – 380 грн/пог. м.
Також повідомляється, що очікувана сума на торгах становила 1,57 млрд грн, а на аукціоні чотири фірми запропонували такі ціни:
- ПрАТ "Укратоменергобуд" - 1,36 млрд грн;
- Консорціум "Мостадор Груп" - 1,47 млрд грн;
- ТОВ "Автомагістраль-Південь" - 1,48 млрд грн;
- ТОВ "Ростдорбуд" - 1,55 млрд грн.
«Замовник відхилив найдешевший "Укратоменергобуд", оскільки його пошкоджені архіви з кошторисами та банківською гарантією не відкривалися. Фірма не заперечувала це рішення. Тому переможцем став «Мостадор Груп», пропозиція якого була дорожчою на 114 млн грн. Деякі учасники нарікали на розмиті вимоги з досвіду, техніки та працівників та дуже стислі терміни підготовки документів. Технічне завдання мало близько 5 тисяч позицій», - пише видання.
За інформацією журналістів, консорціум "Мостадор Груп" зареєстрований у липні 2023 року зі статутним капіталом 240 тис грн. Туди входять шість фірм, частина з яких брала активну участь у будівництві доріг, а саме:
- Вінницьким ТОВ «БК Теплобуд» керує та володіє Марія Матрос, а підписувачем вказано Михайла Квасова. Донедавна він володів цією фірмою разом із Андрієм Плясуновим та Мариною Квасовою. Марина Квасова володіє ТОВ «Мамас Продакшн» разом із Аллою Резниковою. А раніше володіло ще й ТОВ "Мамас Фільм Продакшн", де свого часу працював продюсером Кирило Тимошенко – колишній заступник керівника Офісу Президента України. 2022 року фірма «БК Теплобуд» натендерила 2,10 млн грн.
- Вінницьким ТОВ «Д-Груп Констракшн» керує та володіє Олексій Іванець. Раніше воно належало Володимиру Лященку, а раніше – сейшельському офшору «Сонберг Лтд», кінцевим бенефіціаром якого вважався громадянин Панами Девс Докфор. Ще раніше засновником був Ігор Микитюк. У 2019-2020 роках фірма натендерила 515 тис. грн.
- ТОВ «Мостобудівний загін №112» є найуспішнішою компанією у консорціумі. Фірма з Києва належить ТОВ "Меткон плюс" В'ячеслава Бабіцького та Олександри Порожнюк. Директором є Сергій Порожнюк, який свого часу був керівником ТОВ «Мостобуд» екснардепа-регіонала та голови Федерації боксу України Володимира Продивуса. "Мостобудівний загін №112" є співзасновником ТОВ "РДС-МО112" з ТОВ "Ростдорбуд", яке є частиною групи підприємств "РДС" Юрія Шумахера та Євгена Коновалова. З 2016 року «Мостобудівельний загін» натендерив 4,89 млрд грн.
- Столичне ТОВ «КП Шляхбуд Інвест» належить Сергію Лимаренку з Черкаської області. Він також володіє ТОВ "КП Шляхбуд" ТОВ "СБК України" та ГО "СК "Барс". З 2021 року "Шляхбуд Інвест" натендерив 314,44 млн грн.
- Київське ТОВ «ВКФ Стандарт-Авто» нині належить Артему Склярову. Донедавна засновником був Євген Холявко, раніше – Марина Квасова, а до неї – Михайло Квасов. Керівником фірми якийсь час також був громадянин Панами Девс Докфор. Фірма, окрім консорціуму «Мостадор Груп», входить до консорціуму «Метропроектгруп» разом із товариствами «Ньюхаус», «Інтератомінструмент», СБМУ «Тонельбуд», «Інститут «Київдормістпроект». З 2020 року фірма натендерила 76,06 млн грн.
- Столичний проектувальник «Дортранс» належить директору Олександру Педана та Ользі Мясковській. Раніше засновниками були Олександр Жуков, Сергій Пустовий, Євген Шипка, Вадим Овдій та МПП «Елтранс» тоді ще Віктора Рєзнікова. З 2022 року фірма натендерила 96,35 млн грн.
«Керіває консорціумом Володимир Лященко, а раніше цю посаду обіймала Марія Матрос. Ключовими ресурсами – технікою, виробничими базами та працівниками – будівництво забезпечуватимуть учасники «Шляхбуд Інвест» та «Мостобудівний загін № 112». Асфальтобетон консорціуму постачатиме обухівське ТОВ «БК Зоря» Вагана Саргсяна. Сукупний чистий дохід (виторг) учасників консорціуму за 2023 рік становив 2,09 млрд грн», - повідомляють журналісти.
Раніше ми писали про те, що незважаючи на закритий повітряний простір, київська влада має намір закатати в асфальт понад 1,5 млрд грн на дорогу до аеропорту.