Згідно з даними "Прозорро", Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Дніпропетровській області домовилася з ТОВ "Автомагістраль-Південь" про зниження розцінок на деякі роботи з утримання доріг. Однак, незважаючи на зниження ціни, вартість робіт компанії "дорожнього картелю" залишається однією з найвищих в Україні.
Про це пишуть "Наші гроші"
Відзначається, що тендери на експлуатаційне утримання доріг Дніпропетровська до кінця 2026 року були проведені в грудні 2024 року (1, 2, 3, 4). Ця область є якірною для "Автомагістралі-Південь", і жодна інша фірма не склала їй конкуренцію. Відтак, вона отримала підряди на 8,10 млрд грн без значної знижки на торгах.
Повідомляється, що до контракту включено 261 вид робіт, які можуть замовлятися замовником. Це розчищення доріг від бруду та снігу, ямковий ремонт, посипання доріг антиожеледними сумішами, нанесення розмітки, гідроізоляція тощо. Однак зрештою підряднику замовляють не всі ці роботи, і обсяг замовлення в середньому становить лише близько 15-20% від загальної вартості контракту. Відтак, оплачується лише та частина, на яку є фінансування з державного бюджету.
"З усього переліку 261 роботи «Автомагістраль-південь» погодилась на знижки по півсотні популярних і великих у грошовому вимірі позицій. Це стосується ямкового ремонту, чергування машиністів при зимовому утриманні доріг, очищення доріг від снігу, улаштування основи доріг, нанесення розмітки. По деяких позиціях знижка сягає 40%. Однак навіть після знижки розцінки «Автомагістралі-південь» залишились одними з найвищих в Україні", - підкреслює видання.
Журналісти наводять приклад того, що вартість латання маленьких ям площею до 1 квадратного метра з урахуванням фрезерування глибиною 50 мм спочатку коштувало 2194 грн за кв. м, і це була друга за розміром ціна по всій Україні. Після знижки сума впала до 1 355 грн - це місце в середині третього десятка з майже сотні контрактів.
"Але це мало що змінило в загальному розкладі. Саме «Автомагістраль-Південь» продовжує лідирувати у цій номінації з прайсом 2 228 грн за латку на Харківщині та 1 968 грн на Одещині й займає чотири місця у першій п’ятірці. Знижка ціни чергування машиніста перемістила дніпропетровські контракти «Автомагістралі-Південь» із першого у третій десяток із майже сотні контрактів. Але у першому десятку залишились харківські та сумські прайси фірми. Лідерами ж у цій номінації є «Техно-Буд-Центр» із 1 220 грн за годину чергування машиніста на Буковині та «Шляховик-Т» із 804 грн/год на Львівщині", - пишуть НГ.
Видання також зазначає, що у дніпропетровських контрактах залишились найвищі в Україні прайси по таких позиціях: очищення покриття від снігу, який щойно випав – 478 грн/км та очищення доріг від снігу вручну – 27,6 грн/кв м. У інших підрядників ці розцінки менші у 5-10 разів.
Раніше ми писалипро те, що "Київавтодор" прибрав дешевшого підрядника та віддав майже півмільярда "Автомагістраль-Південь".