Журналісти побачили «розпил» на тендері київської влади з реконструкції у Бортничах за півмільярда: деталі

ТОП-закупівель минулого тижня, здійсненого КП «Київбудреконструкція», виграла компанія, яка раніше ніколи не отримувала державних підрядів.
Журналісти побачили «розпил» на тендері київської влади з реконструкції у Бортничах за півмільярда: деталі
ілюстративне фото / vodokanal.kiev.ua

За даними «Прозорро», з 1 по 8 березня було оприлюднено 67 тис. повідомлень про закупівлю на 15,42 млрд грн. При цьому найбільшим тендером стало замовлення КП «Київбудреконструкція» на продовження реконструкції Бортницької станції аерації за 563 млн грн, де журналісти побачили можливе завищення цін та «розпил» на ґрунті та його доставці.

Про це пишуть «Наші гроші».

Читайте також:

Зазначається, що підряд на греблі мулових полів №1 та №2 отримало ТОВ «ТФМ-Схід», а конкуренцію склало ТОВ «Автомагістраль-Південь». Але бажання змагатися було не дуже високим, бо внаслідок торгів ціну знизили лише на 3%. У той час як можливості були набагато більшими, оскільки в кошторисі є неймовірно високі ціни.

«Майже половина всієї вартості робіт 225 млн грн припадає на кар'єрний ґрунт. Його купують за 372 грн за тонну, та ще за доставку платять по 974 грн за тонну. У відкритих джерелах маса пропозицій суглинку по Києву та області ціною від 20 гривень за кубометр, що становить близько 30 грн за тонну», - повідомляє видання.

Також наголошується, що ґрунт – це єдиний будматеріал у кошторисі, який везуть на 81 кілометр, що приблизно відповідає відстані від Києва до Білої Церкви. У той час як решта, у тому числі пісок, бетон, щебінь, будівельні конструкції, – до 30 км.

За даними видання, перевірити походження ґрунту, транспортне плече, а отже й обґрунтованість оплати можна лише відстеживши пересування вантажівок. Так само тільки перевіркою всіх вантажівок можна дізнатися, скільки тон землі вони перевезуть.

«При цьому навіть якщо правда, що ґрунт везтимуть 81 кілометр, вартість його транспортування 974 грн/т теж виглядає завищеною. Виходить, що доставка коштує 12 грн. за тонно-кілометр. Це майже вдвічі дорожче за середні ціни провізної плати по Україні на відстань від 80 км: самоскиди – 7,22 грн/т-км, вантажівки – 7,30 грн. Про це свідчать дані "Наценституту розвитку інфраструктури". Також зауважимо, що ціни на ґрунт – єдині у кошторисі, що виросли порівняно з минулим роком. Влітку 2024 року на ремонт цих же полів мулу за 383 млн грн наймали фірму «Синергія-буд». І тоді «Наші гроші» виявили, що ціни на традиційні будматеріали було завищено», - наголошують журналісти.

Як повідомляють НГ, ґрунт у результаті на нинішньому тендері подорожчав з 360 до 372 грн, і на неї припадає понад 225 млн грн, тобто 40% ціни всієї реконструкції.

Журналісти з'ясували, що ТОВ "ТФМ-Схід" зареєстроване у Борисполі. З грудня 2024 року директором та засновником фірми є Ігор Ігнатенко з Лимана Донецької області (неподалік Краматорська, деокупований), з іншими бізнесами він не пов'язаний. Раніше до складу засновників входили Дмитро Віталійович Пасічник (був основним власником) та Аліна Філоненко. До вторгнення компанія була прописана у Кропивницькому. Фірма для робіт у Бортничах орендує екскаватори, самоскиди та іншу будівельну техніку у ТПК-промінвест, кінцевим бенефіціаром якого через Данко груп Лтд є Денис Чумак із окупованої Макіївки Донецької області.

«Компанія раніше ніколи не отримувала державних підрядів. Проте замовник не висунув майже жодних вимог до учасника. Досвід можна було підтвердити будь-яким договором з 2019 року, де були земляні роботи, залізобетонні конструкції та пристрої інженерних мереж. «ТФМ-Схід» якраз і подала договір 2019 року на ремонт будівлі в Мелітополі вартістю 3 млн грн. Замовником того ремонту було ТОВ «Техпідтримка фасилиті менеджмент» того ж таки Дмитра Пасічника, який нещодавно був власником «ТФМ-Схід», - зазначає видання.

Також публікується ТОП-10 тендерів минулого тижня, куди увійшли:

  1. КП «Дирекція з капітального будівництва та реконструкції «Київбудреконструкція» на 562,5 млн грн замовило ТОВ «ТФМ-Схід» реконструкцію дамб мулових полів №1 та №2 Бортницької станції аерації.
  2. ДП МОУ «Державний оператор тилу» на 443,43 млн грн купив у ТОВ «Харківський завод засобів індивідуального захисту» бронежилети модульні (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність: 1-8).
  3. АТ «НАЕК «Енергоатом» на 283,43 млн грн замовив ТОВ «Західелектромонтаж» виконання будівельних робіт по об'єкту: «Реконструкція. Модернізація кабельного господарства систем нормальної експлуатації, важлива для безпеки. ІІ етап.)
  4. Військова частина 2276 Національної гвардії України на 244,9 млн грн купила у ТОВ «Укртак.ЮА» бронежилети 6-го класу захисту.
  5. АТ «Укртрансгаз» на 222 млн грн купив у ТОВ «Метал ворк» блоки абсорбера газу.
  6. АТ «Укргазвидобування» на 214,7 млн ​​грн замовило ТОВ «Георозвідка» проведення сейсморозвідувальних досліджень на Кегичівській площі за технологією 3D.
  7. Військова частина А1789 на 166,94 млн грн замовила ТОВ «Ворскла енерджіз» будівництво комплексу захисту військового об'єкту, зокрема, виконання робіт з будівництва захисних систем.  
  8. АТ «Укргазвидобування» на 156,41 млн грн купила у ТОВ «Інтерпайп Україна» труби сталеві безшовні діаметром 273мм та 219мм.
  9. Державна установа «Професійні закупівлі» на 139,45 млн грн замовила ТОВ «Алеста» забезпечення комп'ютерним обладнанням територіальних органів Пенсійного фонду України.
  10. АТ "Укрнафта" на 126,54 млн грн купила у ТОВ "ХЗТО" метанол.

Раніше ми писали про те, що тендер на дорогу до закритого аеропорту у Києві на 1,5 млрд грн виграв консорціум із 6 фірм. При цьому була відхилена дешевша пропозиція іншого учасника торгів, а ціни на деякі будматеріали у переможця завищені.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK