Росії стає дедалі важче забезпечувати стабільний потік контрактників для участі у війні проти України. Про це пишуть Dengi.ua з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України.
Ознаки виснаження ресурсної бази стають дедалі помітнішими, незважаючи на те, що офіційні дані демонструють нібито стабільні темпи укладення контрактів зі збройними силами Росії.
За ІІІ квартал 2025 року контракт із Міноборони підписали понад 135,2 тис. осіб, а за січень-вересень - 262,7 тис., у середньому близько 29 тис. щомісяця, що відповідає показникам 2024 року. Водночас ці цифри вже не відображають реальних труднощів, з якими стикається регіональна система комплектування.
Станом на листопад 2025 року щонайменше 11 регіонів Росії, включно з Ленінградською, Самарською, Нижньогородською, Ульяновською та Оренбурзькою областями, республіками Башкортостан, Татарстан, Хакасія, Чувашія, Марій Ел, а також Ямало-Ненецьким автономним округом і Забайкальським краєм, скоротили виплати за укладення контрактів і допомогу сім'ям загиблих військовослужбовців.
"Для багатьох територій саме ці стимули були ключовим механізмом залучення нових військових", - ідеться в повідомленні.
Як зазначають у розвідці, після того як сукупний дефіцит регіональних бюджетів у вересні перевищив 9 млрд доларів США, можливості суб'єктів федерації підтримувати фінансову мотивацію різко звузилися.
Урізання бонусів безпосередньо впливає на темпи набору, адже протягом останніх двох років саме підвищені виплати компенсували високі ризики та значний рівень втрат.
"Урядові рішення свідчать, що підтримувати колишні темпи комплектування армії стає дедалі важче. За нестачі коштів на збереження стимулів Кремль робитиме ставку на інші інструменти: від посилення пропаганди до розширення репресивних практик, намагаючись втримати обсяги набору в умовах погіршення соціально-економічної ситуації в регіонах", - додали в СЗР.
Нагадаємо, у бюджеті російської республіки Якутія закінчилися гроші на виплати учасникам війни проти України.
Раніше ми писали, що 2025 рік став непростим для АвтоВАЗу - основного виробника автомобілів у Росії. За оцінками підприємства, було реалізовано близько 370 тис. автомобілів, включно з експортом, що на чверть менше, ніж вдалося продати 2024 року.


