У 2024 році на розгляд Міністерства юстиції надійшло 2239 скарг у сфері державної реєстрації, з них: 435 – з бізнесу, 1804 – з нерухомості. У тому числі Офіс протидії рейдерству забезпечив розгляд 39 повідомлень суб'єктів державної реєстрації про несанкціонований доступ до реєстрів (ГРПП та ЄДР). Кількість наказів за результатами розгляду скарг у 2024 – 1543 (440 з яких задоволені, що становить 28,52%).
Про це повідомляє прес-служба Мін'юсту.
Зазначається, що завдяки спільним зусиллям Мін'юсту та Міністерства оборони України було повернено 30 земельних ділянок (3487 га) та 3 об'єкти нерухомості (1668 кв. м), а також розглянуто скарги щодо порушення санкційного законодавства.
Повідомляється, що серед ключових досягнень Офісу протидії рейдерству у 2024 році:
- Термін розгляду скарг Колегією скорочено до 45 днів.
- Зменшено кількість нерозглянутих скарг. Станом на грудень 2024 року, з урахуванням тимчасової зупинки роботи реєстрів, кількість таких скарг скоротилася до 144 (30 – з бізнесу, 114 – з нерухомості). Для порівняння у 2020-2022 роках ця кількість досягала 2500, а терміни розгляду подекуди тривали 3-6 місяців. Оптимізація процесів та зміни в порядку розгляду скарг надалі дозволили досягти значного прогресу, незважаючи на виклики воєнного стану.
- Запроваджено системну практику об'єднання розгляду скарг.
- Проведено роботу щодо внесення пропозицій щодо змін до профільних законів та підзаконних нормативно-правових актів (НПА) для актуалізації з урахуванням нових викликів та умов військового стану. Триває активна участь Офісу у розробці змін до НПА.
- Забезпечено оперативне реагування на випадки рейдерства та несанкціонованого доступу до державних реєстрів, де Офіс протидії рейдерству є єдиним державним інструментом для такого реагування.
- Забезпечено оперативне повернення відомостей реєстрів до попереднього стану для запобігання рейдерським діям.
Раніше ми писали про те, що Міністерство юстиції поновило роботу трьох ключових нотаріальних реєстрів.