Завершилася масштабна кампанія з дерусифікації київських доменів, яка була була спрямована на популяризацію молодої і досі маловідомої серед користувачів зони kyiv.ua. 28 українських реєстраторів об’єднали свої сили, щоб мотивувати власників столичних сайтів частіше звертатися саме до правильного домену, в якому назва Києва транслітерована з української мови, а не з російської.
Стимулом для створення такої акції стало те, що в українському інтернеті й досі активно використовується домен kiev.ua, заснований на русифікованому написанні назви нашої столиці — «Киев». Ба більше — у цій зоні працює майже 40 тисяч сайтів, тоді як на україномовних доменах kyiv.ua до початку акції їх було менше 3000. Причина такого розподілу проста — русифікований домен працює в мережі з 1993 року, а перші реєстрації в коректній для України зоні kyiv.ua розпочалися тільки у 2015 році.
Комплекс інформаційних і рекламних заходів проводився з 1 серпня по 30 вересня 2023 року за підтримки адміністратора національної доменної зони UA ТОВ «Хостмайстер».
Двомісячній кампанії з дерусифікації українських доменів передувала ініціатива Олега Рівтіна, СЕО хостинг-провайдера та реєстратора Cityhost.ua, котрий із літа 2022 року планомірно та послідовно закликав використовувати правильні домени та просував цю ідею на всіх можливих рівнях і майданчиках:
— Я зробив на власній сторінці у Facebook відкрите звернення до колег-реєстраторів із закликом підтримати ініціативу, – зазначає ініціатор акції Олег Рівтін. — Я розумів, що об’єднавши зусилля ми зможемо зробити значно більше. Ми з командою розказували про свою ідею на на сайті та в соцмережах Cityhost.ua, ініціювали публікації у ЗМІ та на сайтах, присвячених IT. Після мого виступу перед реєстраторами під час конференції UADOM-2022 ситуація зрушилася, і до нашої ініціативи почали активно долучатися колеги.
Які результати і наскільки вдалося змінити ситуацію з київськими доменами, можна побачити зі статистики. За два місяці акції користувачі зареєстрували майже 1 780 імен, а сама зона kyiv.ua збільшилася на 61%.
Для порівняння, за попередні періоди наймасовішим за реєстраціями був травень 2023 року: тоді зареєстрували 134 домени.
Щоби привернути увагу громадськості й інтернет-спільноти, учасники акції провели велику роботу як у мережі, так і в офлайні:
- розробили інструкції з реєстрації дзеркальних доменів і переведення сайтів на нові домени без втрати трафіку;
- опублікували ряд матеріалів про акцію на масштабних медіа-майданчиках, присвячених IT та бізнесу;
- розмістили банер від Cityhost.ua у київському метро зі слоганом «Різниця є!», запустили флешмоб із подарунками, у якому учасники фотографуються з банером і викладають світлини у соцмережі;
- для кращої мотивації користувачів реєстратори також істотно знизили ціни на всі правильні україномовні зони, де паралельно працюють домени, транслітеровані з російської мови;
- створили відеоролики, меми, постери тощо.
Гасло акції «Додай української» яскраво відображає мету зусиль — це просування та популяризація правильних українських доменів. Комунікаційна кампанія набула соціальних рис.
— Ми відчуваємо свою соціальну відповідальність у цьому процесі, тому максимально вкладаємося в кампанію без очікування, що вона принесе нам вигоду. Вся наша рекламна кампанія вартує, напевно, в сотні разів більше, ніж ми отримуємо на доменах, – зазначає Олег Рівтін.
Наразі столична зона налічує понад 4400 доменів. Зона kyiv.ua зросла більше ніж на півтори тисячі нових імен – і це результат усього за два місяці акції.
Кампанія дійшла до свого успішного фіналу, а її результати запустили дієві механізми, які стали рушієм позитивних змін і продовжують працювати надалі. Зважаючи на це, команда Cityhost.ua вирішила самостійно продовжити свої інформаційні активності до кінця жовтня.