За два дні з портів Великої Одеси в рамках "зернової ініціативи" 11 суден експортували 422 тис. тонн агропродукції для Африки, Азії та Європи. Про це повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури України у Facebook.
Серед них балкер ALANDA STAR з 30,8 тис. тонн пшениці для Єгипту, а також танкер EUROCHAMPION з 45 тис. тонн олії для Індії.
Як зазначили у відомстві, ключовою перешкодою в роботі "зернового коридору" залишається гальмування з боку Росії під різними приводами інспекції суден у Босфорі. Це призвело до стабільної черги з понад 90 суден, мільйонних збитків вантажовласників, недоекспорту мінімум у 5-6 млн тонн упродовж року.
Станом на 27 грудня в Босфорі на інспекцію очікують 96 суден, з яких 71 судно - на вхід до портів, а 25 уже завантажені агропродукцією. Щоденно відбувається 6 з 10 запланованих інспекцій.
"Крім зменшення кількості інспекційних груп, російська сторона вдалась до тактики затягування часу самих інспекцій через вимоги перевіряти параметри суден, які не регламентуються документами СКЦ та не мають жодного відношення до предмету перевірки. Через такі дії скорочується кількість флоту, який рухається під завантаження українською агропродукцією", - йдеться в повідомленні.
Отже, нещодавно порт Одеси відправив балкер BRAVE M з 28 тис. тонн зерна для африканської Лівії. До цього він місяць очікував на інспекцію в коридорі, щоб зайти в порт під завантаження.
За даними міністерства, з 1 серпня з портів Одеси вийшли 605 суден, які експортували 15,9 млн тонн українського продовольства до країн Азії, Європи та Африки.
Раніше ми писали, що, незважаючи на повномасштабну війну, Україна зберігає значний експортний потенціал в агросфері.