Станом на 30 січня в Босфорі очікували інспекції 117 українських суден, що свідчить про призупинення роботи "зернового коридору". Заступник міністра аграрної політики та продовольства Маркіян Дмитрасевич в ефірі "Українського радіо" пояснив, чому росіяни скорочують пропускну спроможність суден.
"З кінця минулого року проходять інспекцію лише 2-3 судна на день, що у два рази менше, ніж у вересні-жовтні, коли йшлося про 6-7 суден. Відповідно було ухвалено рішення пропускати судна з більшим вантажем", - сказав заступник міністра.
За його словами, агропродукція є дуже вагомим внеском у надходження валютного виторгу до України й для економіки загалом.
"Росіяни намагаються "душити" нас економічно. Крім того, цю ситуацію росіяни використовують на міжнародній арені, адже дуже мало людей і політиків заглиблюються в технічні деталі зернової ініціативи, наскільки вона ефективно працює й чи використовуються всі можливості. Тобто відбувається маніпуляція фактами", - розповів Дмитрасевич.
Він наголосив, що в листопаді 2022 року, коли росіяни на декілька днів нібито призупинили свою участь у зерновій угоді, за цей час черга із суден, яка очікувала інспекцію, суттєво скоротилася.
На думку Дмитрасевича, для відновлення повноцінної роботи "зернового коридору" насамперед має бути політичний тиск на російську сторону, яка створює ці штучні проблеми в Босфорі.
Заступник міністра зауважив, що на Росію мають тиснути не лише ООН і Туреччина, а й інший цивілізований світ, оскільки внаслідок блокування чорноморської зернової ініціативи ціни на продовольство ростуть не лише в африканських країнах та країнах Азії, але й у Європі.
Раніше ми писали, що добова кількість виходів суден з українським зерном у рамках зернового коридору впала до антирекордного показника.