Українські аграрії розвивають власні судноплавні проекти. Так, холдинг "Кернел" придбав три судна, одне з яких - танкер-олієвоз, а "ТАС Агро" планує створити власний флот. Крім того, свою армаду річкових зерновозів із середини 2010-х має «Нібулон». При цьому менш ніж за рік більш ніж у 40 разів збільшився експорт вітчизняної агропродукції, що призвело до зниження ставки на фрахт судна вп'ятеро.
Про це пише LIGA.net.
Видання зазначає, що у 2022 році і до середини 2023 року фрахт вантажних суден у Чорному морі коштував божевільних грошей. Так, влітку 2022 року фрахтові ставки з порту Рені до найближчих портів Середземного моря не опускалися нижче за $100 за тонну. При цьому влітку 2023-го експорт сільгосппродукції коливався від 0,1 до 03 млн тонн на місяць.
Проте, як повідомляє видання, вже з 2024 року дедалі більше суден почали заходити в українські порти і ставки фрахту почали знижуватися. На початок літа з Одеси до Бейруту ставка становила $20-21 за тонну. А через порти Великої Одеси, наприклад, у травні цього року було експортовано 4,6 млн. тонн сільгосппродукції.
Повідомляється, що незважаючи на зниження фрахтових ставок, українські агрокомпанії не відмовляються від придбання власних флотилій. Так, на сьогоднішній день вантажний флот під прапором України становить 86 суден загальним дедвейтом 302 тисячі тонн. Зокрема, 83 суднами разом з баржами володіє «Нібулон» дедвейтом 60 тис. т, і 3 судна у «Кернела» дедвейтом 119 тис. т.
Раніше ми писали про те, що у травні 2024 року фізичні обсяги експорту товарів становили 12,2 млн тонн, вартість - 3 млрд 340 млн доларів США.