Якщо продавець або виробник товару, надавач послуг відмовив у задоволенні законних вимог, то споживачі можуть звернутися до суду за захистом своїх законних прав. Про це повідомили в Державній службі з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
"Не бійтеся звертатися до суду, адже споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав, відповідно до частини 3 статті 22 Закону №1023. Зараз це розповсюджений досвід в європейських країнах", - йдеться в повідомленні.
Зазначається, що суди працюють без обмеження їхніх функцій в умовах воєнного стану.
Наприклад, якщо продавець не використовує касовий апарат, то споживач може скаржитися до Державної податкової служби, яка може проводити перевірки та накладати штрафи на суб'єктів господарювання.
Повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство, можна до Уповноваженого з захисту державної мови. Для цього на сайті Уповноваженого є спеціальна форма.
На порушення у сфері фінансових послуг можна поскаржитися до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг. Подати скаргу також можна онлайн.
Для надання консультацій та роз'яснень щодо порушення прав споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні послуг слід звертатися до територіальних органів Держпродспоживслужби.
Раніше ми писали, що протягом 14 днів із моменту придбання товару його можна повернути назад. Однак не всі товари підлягають такому поверненню.