Незважаючи на воєнний стан, українці мають сплачувати за комунальні послуги. Трапляються випадки, коли громадяни отримують платіжки за світло з більшими сумами, ніж очікувалося. Чому так відбувається й що треба робити, розповідає YASNO.
"Доволі часто трапляється ситуація, коли приходить платіжка, а сума на сплату в ній більша, ніж очікувалося. З імовірністю в 99,9% оператор системи розподілу провів нарахування по середньому, якщо ви не передали показання вчасно", - йдеться в повідомленні.
Чому виникають нарахування по середньому
Подавати дані за спожиту електроенергію слід у встановлений термін - 2 останні дні місяця й перші 3 дні наступного.
"Це гарантує, що в платіжці людина побачить рівно той об'єм, який вона використала за місяць. Але бувають моменти, коли показання подають невчасно. Наприклад, клієнт передав показання за 27 днів, а в місяці їх 31", - повідомляють експерти.
Таким чином оператор системи розподілу має дані по споживанню лише за 27 днів. Скільки кіловат було використано за 4 дні, що залишилися, невідомо. Тож нарахування за цей період проводяться по середньому. Тобто оператор системи розподілу бере дані за 4 дні, але минулого року, і з ними працює.
"До речі, це також відповідь на питання: "Чому платіжка велика, якщо протягом місяця кожен день були відключення?" Усе це може відбуватися через показання, які подали невчасно", - пояснили в компанії.
Що потрібно робити, щоб показники нараховували фактично
Насамперед слід вчасно подавати показання лічильника. Обов'язково потрібно враховувати кількість днів у місяці. Якщо показання за травень треба відправити 30-31 травня і 1-3 червня, то показання за червень подаватимуться 29-30 червня і 1-3 липня. Дані приймаються, навіть якщо це вихідні або державні свята.
Крім того, надсилайте дані онлайн. Це можна зробити за пару секунд найбільш зручним способом - через чат-бот, мобільний застосунок або особистий кабінет на сайті.
Раніше ми писали, як користуватися бойлером та не переплачувати за електрику.