Банки стали частіше блокувати рахунки українців: чому так відбувається

Юристи виокремили кілька найчастіших підстав для дій фінустанов щодо обмеження доступу до коштів своїм клієнтам.
Ryan Born / unsplash.com
Ryan Born / unsplash.com

Українські банки посилили контроль за рухом коштів та активністю на рахунках громадян, що призвело до зростання випадків блокування рахунків. Про це пише "Телеграф", передають Dengi.ua.

Зазначається, що згідно з постановою Національного банку України №65 від 19 травня 2020 року, фінустанови отримали розширені повноваження щодо проведення фінансового моніторингу. Це дозволяє банкам перевіряти операції клієнтів, тимчасово блокувати або навіть закривати їхні рахунки.

Читайте також:

Повідомляється, що юристи виділяють кілька найчастіших підстав для таких дій, а саме:

  • Невідповідність фінансової поведінки профілю клієнта.

Під час відкриття рахунку клієнт вказує приблизний обсяг щомісячних надходжень. Якщо надходження тривалий час відповідали заявленим, а потім раптово значно зросли без повідомлення банку і підтверджуючих документів, рахунок можуть призупинити до з'ясування обставин.

  • Підозрілі операції.

Блокування часто відбувається, коли на картку починають регулярно надходити численні перекази від різних відправників, навіть якщо суми невеликі - наприклад, 500-1000 грн. У таких випадках банк може запідозрити, що клієнт фактично веде підприємницьку діяльність, і вважатиме, що такі кошти мають надходити на рахунок фізособи-підприємця (ФОП).

  • Операції, пов'язані з криптовалютою.

Будь-які перекази, що вказують на можливу торгівлю цифровими активами - взаємодія з криптобіржами, брокерами тощо. - можуть викликати підозру. В Україні така діяльність поки що не повністю врегульована законом.

  • Нетипові операції або часте зняття готівки.

Підозру викликають як часті надходження невеликих сум, так і поодинокі великі операції. У різних банках поріг "значних сум" може варіюватися від 10-20 тис. грн до 50 тис. грн і вище.

  • Призначення платежів із "тригерними" формулюваннями.

Банки можуть звернути увагу на перекази з позначками "за крипту", "обмін валют", "за товар/послугу", якщо кошти надходять не на рахунок ФОП, а приватної особи. Також настороженість викликають часті перекази з призначенням "повернення боргу".

  • Відсутність офіційних підтверджень доходів.

Якщо клієнт не може документально підтвердити джерело надходжень, банк має право тимчасово обмежити доступ до рахунку. Для перевірки підходять податкові декларації, довідки з податкової (ОК-5, ОК-7), зарплатні довідки, документи про продаж майна або отримання спадщини.

  • Ігнорування запитів банку.

Якщо клієнт не відповідає на запити фінустанови або надає неповні/недостовірні дані, рахунок також може бути заблоковано. Для ФОП особливо важливо двічі на рік оновлювати податкову декларацію в інтернет-банкінгу - інакше система може автоматично обмежити доступ до коштів.

Раніше Dengi.ua повідомляли, що навіть у разі блокування рахунку клієнт банку зберігає право на використання частини коштів і захист певних соціальних виплат.

Також Dengi.ua писали про те, що понад 50 млрд грн чистого прибутку отримав державний ПриватБанк за підсумками 9 місяців 2025 року.



Слідкуйте за нашими новинами та відео
  • YouTube
  • Facebook
  • Telegram
  • Google News

ТОП-Новини