В Україні знову почали масово підробляти дизельне пальне. Понад 30% солярки на АЗС виявилися "бодягою". Про це свідчить дослідження столичного Інституту споживчих експертиз.
"Не встиг ринок оговтатися від дефіциту та стабілізувати ціни, як нелегали знову почали наповнювати його дешевим замінником. Стрімкість повернення фальсифікаторів на ринок зумовлена також тим, що незабаром повернуться акцизи на пальне, і воно неминуче подорожчає. А це тільки збільшить їхню маржу, оскільки працювати їм буде "цікавіше", ніяких податків вони не платили і не збираються", - йдеться в повідомленні.
Експерти перевірили якість дизельного пального у великих та середніх мережах: WOG, SOCAR, AMIC, PARALLEL, KLO, PRIME, АВІАС, ОВІС, SHELL, Avantage 7, NEFTEК, NPG, U.GO, UPG, "БРСМ-Нафта", MARSHALL, ESKO, "Укрнафта", PATRIOT, СПЕКТР.
Зазначається, що в лабораторії перевірили за такими параметрами, як температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки та густина.
За аналогією з дослідженнями бензину експерти розділили результати на зелену, синю та червону зони. У зелену потрапили мережі, результати яких відповідали всім нормативам та мали "запас міцності" за якістю, синю - АЗС, паливо яких не мало порушень за вимогами профільного ДСТУ, але було на граничних показниках, червону - мережі, паливо в яких не відповідало нормативам стандарту.
В Інституті розповіли, що насамперед перевірили головний показник дизпалива - вміст сірки. Фактично це головний маркер того, чи пальне дійсно зроблено в Європі. За українськими стандартами (аналогічними Євро 5) вміст сірки в паливі допускається не більше 10 мг/кг.
Далі перевірили ще один значний показник - температура спалаху дизельного палива. Він може показати, чи не потрапляли в солярку сторонні компоненти, які можуть призвести, наприклад, до її займання при аварії. Температура має бути як мінімум 55 градусів, пояснили експерти.
Раніше ми писали, що Кабінет Міністрів вніс зміни до постанови №1147 "Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації", які унеможливлюють потрапляння російського палива, нафти та нафтопродуктів в Україну.