У медіа почала поширюватися інформація про те, що банки нібито почали штрафувати своїх клієнтів за порушення з питань фінансового моніторингу та стягують на свою користь 20% від суми коштів, які зберігаються клієнтами на їхніх банківських рахунках. Проте Національний банк України спростував це.
Як пояснили в НБУ, законодавство з питань фінансового моніторингу не передбачає застосування банками будь-яких фінансових покарань до порушників правил фінансового моніторингу та стягнення за це "штрафу".
"Тобто банки не мають права застосовувати до громадян штрафні санкції через порушення у сфері фінансового моніторингу", - йдеться в повідомленні.
При цьому закон про фінансовий моніторинг передбачає обов'язок та право банку розірвати ділові стосунки з клієнтом та припинити його обслуговування, зокрема закрити рахунок клієнта, у визначених законодавством випадках.
У цьому разі банк повертає кошти клієнту готівкою чи шляхом перерахування на інший рахунок за вказаними реквізитами. Банк може брати стандартну звичайну комісію за проведення такої платіжної операції.
Національний банк зі свого боку також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення. Усі заходи впливу регулятора, зокрема і в сфері фінансового моніторингу, стосуються лише фінансових установ.
Раніше ми писали, що в травні 2024 року Національний банк України застосував до трьох банків та однієї небанківської фінансової установи заходи впливу за порушення у сфері фінмоніторингу.