"Автострада" усунула конкурентів у тендері на 6 млрд грн: деталі

Минулої осені три ділянки будівництва водопроводу до Миколаєва роздали трьом різним фірмам - компанії Максима Шкіля, "Ростдорстрою" і "Укртрансмосту".
ілюстративне фото / autostrada.ua
ілюстративне фото / autostrada.ua

Згідно з даними "Прозорро", з 5 по 12 квітня було оприлюднено 70 тис. повідомлень про закупівлі на 24,16 млрд грн. При цьому чверть із них забрала компанія "Автострада", очоливши ТОП-10 тендерів минулого тижня. Держвідновлення анулювало результати попередніх торгів і віддало компанії Максима Шкіля всі підряди на будівництво водопроводу від річки Південний Буг (м. Нова Одеса, Миколаївська область) до міста Миколаїв. Ці роботи обійдуться держбюджету в 6,23 млрд грн.

Про це пишуть "Наші гроші".

Читайте також:

Видання нагадує, що росіяни ще 2022 року зруйнували систему водопостачання Миколаєва, і держава вже давно планувала відновлення за новим маршрутом. У 2024 році був план залучити фінансування європейських донорів, і тоді провели відповідні закупівлі на загальну суму 7,44 млрд грн. Минулої осені три ділянки роздали трьом різним фірмам: "Автостраді", "Ростдорстрою" і "Укртрансмосту". При цьому останні дві фірми є найпопулярнішими підрядниками в Миколаївській області.

"Це викликало обурення з боку власника "Автостради" Максима Шкіля, він публічно заявляв про кращу спроможність його компанії виконати всі роботи вчасно. Після скандалу керівництво Держвідновлення не змогло домовитися про нову закупівлю з власною Миколаївською службою (очолює Олександр Антощук), і в березні 2025 року ухвалило рішення про зміну замовника в закупівлях із будівництва водогону в Миколаївській області - замість місцевої служби замовником стала Дніпропетровська служба відновлення (очолює Олександр Коломій)", - повідомляють журналісти.

Зазначається, що раніше Миколаївська служба наймала інженерів-консультантів ТОВ "В.С. Інжиніринг" (власники Ксенія Руденко і Валентина Кошкіна) по 1,49 млн грн за кожну з трьох ділянок, а дніпропетровці 2 квітня найняли ТОВ "Вассеркрафт бюро" на інженерно-консультаційні послуги (по кожній ділянці контракти становили всього 34 тис. грн). Власниками компанії є інженер Іван Кунь (Interprojekt GmbH) і його брат Євген. Також співвласником фірми є Геннадій Буткевич (торговельна мережа АТБ і низка родовищ по Україні).

"Вассеркрафт бюро" вже 4 квітня надіслало Держвідновленню свої звіти про нові розрахунки вартості водопроводу зі зміненими конструктивними рішеннями. Було зменшено потужність водогону зі 160 до 120 тисяч кубометрів на добу, дещо змінилася довжина окремих ділянок. Відтак, ділянка "Автостради" подорожчала з 2,28 до 2,76 млрд грн. А ділянки "Укртрансмосту" та "Ростдорбуду", які перейшли до "Автостради", навпаки, подешевшали з 2,53 до 1,41 млрд і з 2,63 до 2,06 млрд грн відповідно. Торішні контракти було розірвано, за кожним із них виплати становили лише 130 тис. грн. Нові закупівлі провели без використання електронної системи і відповідно без конкуренції. Замовник послався на те, що роботи потрібно завершити швидко, тому немає часу на відкриті торги", - підкреслює видання.

Також повідомляється, що загальна вартість будівництва водогону знизилася з торішніх 7,44 до 6,23 млрд грн. Це може пояснюватися зменшенням потужності водогону на чверть, що вимагає труб меншого діаметру і відповідної меншої ціни за метр труби. Однак точних даних про ціни немає. Оскільки з невідомих причин Дніпропетровська служба відновлення не оприлюднила додатки з кошторисною ціною будівельних матеріалів, тож немає жодних офіційних даних щодо ціни та виду труб водогону. Минулого року ціни труб були відомі, тоді сталеві труби "Автостради" були в півтора раза дорожчими за конкурентів, а паропроникне покриття Sikaflor-21Рurсеm було навпаки дешевшим.

"Нові контракти з Автострадою було укладено 10 квітня, а вже 11 квітня Дніпропетровська служба відновлення заплатила фірмі аванси в розмірі 2,50 млрд грн. Згідно з контрактами роботи мають бути завершені в червні 2025 року", - резюмують НГ.

Раніше ми писали про те, що "Автострада" скаржиться в АМКУ на вимоги Мінветеранів у тендері на 1,3 млрд грн на будівництво Національного військового меморіального кладовища.



ТОП-Новини

x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK