Українці можуть відправляти або забирати посилки не лише в поштових відділеннях, а й через поштомати. Але як діяти, коли отримали пошкоджений чи неукомплектований товар через поштомат? Про це розповіли в Держпродспоживслужбі.
Як повідомили у відомстві, поштомат - дуже зручний спосіб для здійснення автоматичних операцій прийому та видачі посилок: жодних документів, черг та графіку, тільки наявність мобільного телефону з встановленим застосунком.
"Але є і зворотній бік - унеможливлюється здійснення перевірки вмісту посилки (огляду товару) до моменту її остаточного отримання адресатом (переходу права власності на товар до покупця) та зумовлює необхідність доведення покупцем факту існування недоліків товару до моменту його отримання, якщо продавець не визнає факт поставки некомплектного чи пошкодженого товару", - йдеться в повідомленні.
У такому разі покупець має право вимагати від продавця на свій вибір:
- пропорційне зменшення ціни товару;
- доукомплектування товару в розумний строк або заміни некомплектного товару на комплектний;
- відмовитися від договору й вимагати повернення сплаченої грошової суми.
"У разі відмови продавця виконати попередні умови пробуємо вирішити спірні питання в досудовому (претензійному) порядку - зверніться письмово за юридичною адресою місцезнаходження продавця товару або його електронною адресою з відповідною заявою про порушення його прав", - пояснили в Держпродспоживслужбі.
Однак у разі незадоволення законних вимог споживача продавцем товару потрібно йти до суду за захистом своїх прав споживача.
Відповідно до ст. 22 Закону №1023 захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їхніх прав, додали у відомстві.
Нагадаємо, якщо покупець випадково розбив товар у магазині, не треба поспішати за нього платити, адже законодавство на боці споживачів.