На український ринок продовжує потрапляти пальне російського походження, незважаючи на доповнення постанови №1147. Про це повідомив директор консалтингової групи "А95" Сергій Куюн, передає "Укрінформ".
Так, у травні Кабінет Міністрів ухвалив постанову №1147, якою посилив контроль за документацією на нафтопродукти.
"Зокрема, там є вимога надавати сертифікат про походження продукту, відповідно цей крок мав свій результат. Наприклад, у травні постачання дизпального з Туреччини зменшилося на 50%. Але бачимо й інший результат. Постачальники газу й дизелю адаптувалися, вони почали підкладати цілком нормальні зовні сертифікати і відповідно знову-таки везти в Україну російські продукти", - заявив експерт.
За його словами, основні українські постачальники, зокрема Латвія, Литва та Польща, є великими імпортерами російського скрапленого газу. А також Туреччина, яка купує в РФ щомісяця близько мільйона тонн дизельного пального. Тож зараз йдеться про посилення контролю походження нафтопродуктів.
"Важливо, щоб митниця мала додаткові повноваження для того, щоб не тільки вимагати сертифікат про походження, а й вторинні документи, наприклад, транспортні, які покажуть, звідки газ взявся в самого постачальника", - наголосив Куюн.
Він додав, що Міністерство енергетики зараз працює над тим, щоб запровадити в Україні технічний регламент на скраплений газ. Він може стати одночасно й бар'єром на шляху потрапляння на український ринок російського пального сумнівної якості, зокрема скрапленого газу.
Раніше ми писали, що Кабінет Міністрів вніс зміни до постанови №1147 "Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації", які унеможливлюють потрапляння російського палива, нафти та нафтопродуктів в Україну.