У вересні в Інституті споживчих експертиз провели масштабну перевірку бензину А-95 на українських АЗС. Експерти розповіли, де не варто заправляти авто.
Так, дослідники відібрали проби бензину А-95 у найбільших всеукраїнських мережах, у серйозних регіональних гравців, а також у невеликих мережах.
Експерти традиційно розділили результати на зелену, синю та червону зони. До першої потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, синю - зразки без порушень, але "без запасу міцності", тобто на грані дозволених значень. І в червону - мережі, пальне на яких не відповідало нормативам профільного ДСТУ.
Зазначається, що зелена зона виявилася досить обширною. Сюди потрапили не лише загальнонаціональні мережі (SOCAR, ОККО, WOG, AMIC), але й регіональні мережі: запорізька PARALLEL та харківська ОВІС. Показники в бензинів, придбаних у вищезазначених мережах, були значно кращими від вимог ДСТУ.
У синю зону потрапила велика група заправок як великих мереж, так і так званих лоукостерів. Бензини А-95 в "Укрнафті", АВІАС+, UPG, MARSHALL, SHELL та NEFTEK відповідали стандарту Євро-5, але з показниками, що впритул наблизилися до граничних норм.
Водночас третина всіх зразків, перевірених у лабораторії, мала значні порушення якості. У червоній зоні опинилися великі мережі "БРСМ-Нафта", АВІАС та U.GO, середня BVS та регіональні гравці 24\7, KCEM, та DNIPRO OIL GROUP.
В Інституті прогнозують збільшення обігу "тіньового" пального, оскільки дохідність фальсифікування значно виросла. Крім того, повернення податків і відповідно збільшення вартості пального в роздріб буквально штовхають споживачів до торгівців неякісним бензином.
"Усе ж різниця в декілька гривень на літрі є серйозним аргументом для багатьох водіїв, особливо в нинішні важкі часи. Але експерти застерігають від сумнівної економії, бо вона неминуче призведе до фінансової халепи з ремонтом", - йдеться в повідомленні.
Раніше ми писали, що в Київській області викрили групу осіб, яка незаконно виготовляла пально-мастильні матеріали для подальшого продажу.