З 8 травня 2025 року Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів розпочинає новий напрям роботи - контроль за змістом оголошень про вакансії. Відомству надали повноваження відслідковувати дотримання законодавства про рекламу в частині працевлаштування. Про це повідомили в Держпродспоживслужбі.
Зазначається, що під моніторинг потрапляють усі оголошення, які публікують роботодавці чи рекрутингові агентства. Основна увага приділяється:
- виявленню дискримінаційних формулювань - за віком ("до 35 років", "молодий колектив"), статтю ("тільки для жінок/чоловіків"), станом здоров'я, расою чи етнічним походженням;
- фіксації ознак маніпуляцій - перебільшення заробітної плати без уточнення умов, замовчування важливої інформації (наприклад, нічні зміни чи випробувальний термін), використання нечітких або оманливих формулювань.
"Роботодавцям варто вже зараз переглянути свої оголошення та привести їх у відповідність до вимог законодавства. Це не лише дозволить уникнути штрафів, а й допоможе зберегти довіру кандидатів... На ринку праці мають діяти прозорі й рівні правила для всіх", - прокоментував заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Раніше ми писали, що 1 травня 2025 року Верховна Рада України схвалила в другому читанні та в цілому законопроєкт №12255-1, який уточнює правила призупинення, поновлення та припинення трудових договорів в умовах воєнного стану, щоб захистити права працівників і роботодавців.