Кібератака на "Київстар" 12 грудня спричинила те, що частина банківської інфраструктури в Україні тимчасово не працювала. Що відбувається зараз, розповів заступник голови Національного банку Олексій Шабан.
За інформацією банків, переважна більшість банкоматів та терміналів самообслуговування працюють у штатному режимі. Безперебійно працюють банківські відділення. Безготівкові розрахунки здійснюються в штатному режимі.
У НБУ запевняють, що також немає складнощів у роботі мобільних додатків банків. Вони стабільно функціонують, адже здебільшого використовують у процесі входу й для підтвердження операцій не смс-повідомлення, а інші елементи багатофакторної автентифікації.
При цьому проблеми виникають з роботою частини POS-терміналів торговельної мережі, що працюють із використанням мобільного зв'язку "Київстар".
Наразі банки вже активно вирішують цю ситуацію: переналаштовують непрацюючі POS-термінали на роботу через інших мобільних операторів або Wi-Fi.
Водночас заступник голови НБУ звернув увагу банків на необхідності уточнення планів їхньої безперервної роботи з урахуванням нових обставин.
"Ми з вами вже маємо досвід роботи з резервними каналами зв'язку, якими обладнані банківські відділення та центри обробки даних, тож пропоную розглянути можливість реалізації такого підходу спільно з операторами національних роздрібних мереж і до роботи банківської інфраструктури, зокрема POS-терміналів", - зазначив він.
Шабан додав, що Національний банк працює в штатному режимі, зокрема всі інформаційні та платіжні системи НБУ.
Раніше ми писали, що 12 грудня в роботі мобільного оператора "Київстар" виник масштабний технічний збій.