Переплата комунальним підприємством "Київський метрополітен" за послугу транспортування вагонів, отриманих як подарунок від європейських партнерів, склала близько 160 млн грн. При цьому реальна ринкова вартість такого перевезення становить близько 30 млн грн, повідомила Державна аудиторська служба України.
"З’ясувалося, що середньоринкова вартість транспортно-експедиторських послуг з організації міжнародного перевезення одного вагону метро з Варшави до Києва складає 0,5 млн грн. Натомість "Київський метрополітен" за кожен доставлений вагон заплатив 3,15 млн грн", - йдеться в повідомленні.
За даними бухгалтерського обліку, за транспортування всіх 60 вагонів, що прибули з Польщі, була здійснена повна оплата на загальну суму 189,34 млн грн. Тоді як, за результатами досліджень відкритих джерел інформації (зокрема вебсайтів низки операторів ринку перевезень), розрахункова вартість надання таких послуги могла становити лише близько 30 млн грн.
"Тобто зі столичного бюджету було витрачено в 6,3 рази більше коштів, ніж вимагала ситуація", - зазначили фахівці.
Також під час проведення аудиту фінансової діяльності КП "Київський метрополітен" стало відомо, що підприємство-переможець, яке доставило вагони в Київ, очевидно дебютувало у сфері транспортно-експедиторських послуг.
З'ясувалося, що впродовж 2022-2023 років воно більше нікому з учасників ринку не надавало вказаних послуг. Перевезення вагонів із Польщі до Києва за договорами з Київським метрополітеном - його єдиний досвід у цьому напрямку.
Втім, провести зустрічну звірку аудиторам не вдалося, бо їх не допустили на підприємство. Через що Держаудитслужба скерувала до Національної поліції відповідний лист про сприяння.
Нагадаємо, відновлення будівництва метро на Виноградар у Києві обійдеться бюджету на 8 млрд грн дорожче, ніж планувалося.